Κώδικας Δεοντολογίας

Η Optima Factors S.A. είναι εναρμονισμένη με τις προβλέψεις του Κώδικα Δεοντολογίας του Νόμου 4224/2013, όπως ισχύει μετά την αναθεώρησή του τον Μάιο 2021.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

Στόχος του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ του δανειολήπτη και του Χρηματοδοτικού Ιδρύματος, η αμοιβαία δέσμευση και η ανταλλαγή της αναγκαίας πληροφόρησης, προκειμένου κάθε πλευρά να είναι σε θέση να σταθμίσει τα οφέλη ή/και τις συνέπειες εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης (λύσεις ρύθμισης) ή οριστικού διακανονισμού (λύσεις οριστικής διευθέτησης) των δανείων σε καθυστέρηση των οποίων η σύμβαση δεν έχει καταγγελθεί, με τελικό σκοπό την επιλογή της καταλληλότερης, κατά περίπτωση, λύσης.
 
Σε αυτό το κλίμα, η Optima Factors ενημερώνει τους δανειολήπτες με σαφήνεια για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και οι δανειολήπτες οφείλουν να είναι διαθέσιμοι στις επικοινωνίες και να ανταποκρίνονται με πνεύμα συνεργασίας στις προσκλήσεις αυτών, για την εξεύρεση λύσεων στη διαχείριση των οφειλών τους.

ΠΟΙΟΙ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ

Ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει για όλους τους ενεχόμενους, πρωτοφειλέτες, συνοφειλέτες και εγγυητές (εφεξής δανειολήπτες), που έχουν συνάψει σύμβαση Πρακτορείας Επιχειρηματικών Απαιτήσεων με την Optima Factors SA.

ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ

Στον Κώδικα Δεοντολογίας εμπίπτουν οφειλές που βρίσκονται σε καθυστέρηση και αφορούν σε φυσικά πρόσωπα, επαγγελματίες και πολύ μικρές επιχειρήσεις (μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών τελευταίας τριετίας έως 1.000.000 ευρώ).

ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ

Σύμφωνα με τον Κώδικα, εφαρμόζονται τα ακόλουθα στάδια κατά τον χειρισμό δανείων που παρουσιάζουν καθυστερήσεις, καθώς και σε περιπτώσεις με ενδείξεις πιθανής καθυστέρησης:
  • Στάδιο 1. Επικοινωνία με τον δανειολήπτη
  • Στάδιο 2. Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών
  • Στάδιο 3. Αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων
  • Στάδιο 4. Πρόταση των κατάλληλων λύσεων στον δανειολήπτη
  • Στάδιο 5. Διαδικασία εξέτασης ενστάσεων

ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας μπορείτε:
  • να απευθύνεστε στην έδρα της Optima Factors, 25ης Μαρτίου & Ιερά Οδός, Αιγάλεω,
  • μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλεφωνικό κέντρο 210 68.03.000, Δευτέρα με Παρασκευή 9:00 – 17:00, προκειμένου να αναζητήσετε συνδρομή, διευκρινίσεις ή/και σχετικό έντυπο υλικό,
  • στην ιστοσελίδα μας www.optimafactors.gr

ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΕΝΤΥΠΑ

Κατωτέρω παρατίθενται τα τυποποιημένα έντυπα:
  1. Ενημερωτικό Φυλλάδιο.
  2. Τυποποιημένη Οικονομική Κατάσταση (Τ.Ο.Κ.) για φυσικά πρόσωπα.
  3. Τυποποιημένο Έντυπο Οικονομικής Πληροφόρησης για Νομικά Πρόσωπα.
  4. Ελάχιστα Απαιτούμενα Δικαιολογητικά για Φυσικά Πρόσωπα
  5. Τυποποιημένο έντυπο Υποβολής Ένστασης.

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Βάσει του άρθρου 39 του Ν. 4818/2021, η ψηφιακή πλατφόρμα του κώδικα (πλατφόρμα) αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), όπως μετονομάσθηκε σε Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα & Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, και είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ).

Η διαδικασία των Σταδίων 2 και 4 της Δ.Ε.Κ., όπως αυτά περιγράφονται παραπάνω, θα διεξάγονται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας.

Η είσοδος στην πλατφόρμα πραγματοποιείται με τη χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet. Η υποβολή της αίτησης διεξαγωγής των ως άνω σταδίων της Δ.Ε.Κ. μέσω της πλατφόρμας συνεπάγεται άδεια του φυσικού ή νομικού προσώπου προς την Optima Factors, για πρόσβαση, επεξεργασία και διασταύρωση των δεδομένων του Σταδίου 2, καθώς και άλλων δεδομένων που βρίσκονται στην κατοχή της Optima Factors ή που αυτή αντλεί από άλλες πηγές σύμφωνα με το Στάδιο 2, για τους σκοπούς συγκέντρωσης των στοιχείων που προβλέπονται στο στάδιο αυτό. Επίσης, συνεπάγεται αυτοδίκαια την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων του άρθρου 1 του Ν.Δ. 1059/1971 και του φορολογικού απορρήτου του άρθρου 17 του Ν. 4174/2013 για τον αιτούντα, μόνον για τον σκοπό της συγκέντρωσης των δεδομένων του Σταδίου 2.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες που αποτελούν τις λειτουργικές προδιαγραφές της πλατφόρμας έχουν καθοριστεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος (ΦΕΚ Β’ 5909/10.10.2023). Μπορείτε να βρείτε τον Οδηγό Χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του κώδικα δεοντολογίας στον διαδικτυακό τόπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), όπως μετονομάσθηκε σε Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα & Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. 

 Οι τεχνικές λεπτομέρειες που αποτελούν τις λειτουργικές προδιαγραφές της πλατφόρμας έχουν καθοριστεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος (ΦΕΚ Β’ 5909/10.10.2023). Μπορείτε να βρείτε τον Οδηγό Χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του κώδικα δεοντολογίας στον διαδικτυακό τόπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), όπως μετονομάσθηκε σε Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα & Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.